Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Myšlení a jednání vietnamských podnikatelů na ekonomickém trhu
Do Trong, Thuy Hang ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Andera, Michal (oponent)
Úkolem této bakalářské práce je poukázat na rozvíjející se vietnamskou ekonomiku, zhodnotit nynější situaci vietnamských podnikatelů na trhu, ať už ve Vietnamu či v zahraničí a podotknout, jak kulturní standardy ovlivňují vietnamské podnikatele při rozhodování. Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části jsou uvedeny základní informace a charakteristika Vietnamu a jsou zmíněny kulturní aspekty, na které je potřeba brát ohled při obchodním jednání s Vietnamci. V této části je důležitá kapitola "Myšlení vietnamských podnikatelů", kde je vysvětleno, jaká odvětví jsou pro podnikatele v dnešní době zajímavá či nezajímavá a co je hlavně motivuje k podnikání. V druhé praktické části je analýza dotazníků a zhodnocení výsledku.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti regionu Rhone-Alpes
Zemková, Hana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí a zachytit specifika obchodního jednání a kulturní zvyklosti francouzského regionu Rhône-Alpes a také zjistit, zda je region vhodný pro vstup českých podnikatelů na trh. Výsledná práce by mohla sloužit jako příručka pro potenciální investory, podnikatele a obchodní zástupce. Vlastní text je členěn do sedmi kapitol. Úvodní kapitola podává základní přehled o regionu z hlediska administrativního, geografického, demografického a historického. Druhá kapitola analyzuje ekonomické prostředí, průmysl, zemědělství, infrastrukturu, cestovní ruch a zahraniční obchod regionu. Obsahem třetí kapitoly je zhodnocení technologického prostředí, které má v regionu velmi významné postavení. Čtvrtá kapitola se soustředí na obchodní zvyklosti a etiketu a na kulturní specifika, jejichž porozumění je důležité pro úspěšnou obchodní spolupráci. Pátá kapitola hodnotí atraktivitu podnikatelského prostředí a uvádí jeho silné a slabé stránky. Šestá kapitola se věnuje spolupráci mezi Českou republikou a regionem. Poslední kapitola obsahuje dotazník a výsledky dotazníkového šetření. Práce čerpá z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik a indexů mezinárodních organizací a je doplněna o informace pana Martina Dytrycha z Francouzsko-české obchodní komory a osobní zkušenosti podnikatelů.
Business and cultural customs - Dubai
Heisigová, Adriána ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce bolo predstaviť obchodné a kultúrne zvláštnosti Dubaja. Pomocou vlastného pozorovania a interview bolo možné potvrdiť alebo vyvrátiť všeobecne známe skutočnosti a vytvoriť tak zdroj základných informácií o Dubaji, ktorý je vhodný ako pre turistov, tak pre potenciálnych obchodných partnerov zo zahraničia. Prvá kapitola obsahuje stručné dejiny, prírodné a geografické podmienky, popisuje politickú situáciu a analyzuje ekonomické prostredie. Obsahom druhej kapitoly sú predovšetkým kultúrne zvláštnosti, ku ktorým patrí náboženstvo, popis obyvateľstva, ale aj jazyk alebo oblečenie. V tejto časti sa tiež zaoberám úkazmi typickými najmä pre Dubaj. ako sú napríklad umelo vytvorené ostrovy. Posledná kapitola je venovaná hlavne obchodnému jednaniu, obchodným vzťahom medzi Dubajom a Českou republikou a charakteristike minuloročnej krízy. Taktiež poskytujem návod na založenie firmy v Dubaji a na to, ako sa vyhnúť možným obchodným rizikám.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti v Uzbekistánu
Králíková, Jitka ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Ve své bakalářské práci analyzuji zvláštnosti podnikatelského prostředí Uzbekistánu a přináším pohled na obchodní a kulturní zvyklosti této země. K bližšímu poznání podnikatelského prostředí používám některé body PEST analýzy. V jednotlivých kapitolách se věnuji základním informacím o teritoriu, investičnímu a daňovému prostředí, obchodnímu jednání a tradicím typickým pro zkoumanou oblast a nakonec i zahraničnímu obchodu země.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.